Wednesday 15 June 2011

Sabda Rasulullah SAW,
Berdoalah kamu kepada Allah Taala dalam keadaan kamu yakin akan dimustajabkan. Ketahuilah sesungguhnya Allah tidak menerima doa dari hati yang lalai dan alpa. (Riwayat al-Tirmizi, disahihkan oleh al-Albani).

Di uji..
Di tempat ini..kulihat pergaulan tanpa batasan,
Aku tahu itu salah,
 Tapi aku hanya diam..
Mataku melihat kemungkaran,
Hatiku meronta-ronta untuk berbuat sesuatu,
Namun kaki dan tanganku tetap kaku..
Aku tak punya daya untuk berbuat apa-apa..
Sedari diri yang lemah..
Aku perlu berubah.
Tapi bagaimana?
Dari mana harus ku mula?

Ya Allah ampunilah aku..
 HambaMu ini sangat lemah,
Kurniakanlah kekuatan buat diriku,
Tingkatkan keimanan serta ketaqwaanku..
Peliharalah aku dari fitnah manusia tika aku hidup di dunia,
Dan lindungilah aku dari difitnah semasa di akhirat,
Bantulah aku menghadapi kemungkaran Ya Allah..

Ya Allah, ampunilah sahabat-sahabatku,
Kurniakanlah kami petunjukMu,
Janganlah Engkau biarkan kami tersesat setelah kami diberi petunjuk..
Limpahkanlah rasa kasih sayang antara kami,
Eratkan silaturahim yang kian terbina ini,
Peliharalah kami dari perkara-perkara maksiat,
Bersihkanlah hati kami dari kotoran maksiat serta hasad,
Jadikanlah kami manusia yang soleh serta solehah..
Suburkanlah jiwa kami dalam ketaqwaan,
Akhirkanlah kami dengan pengakhiran yang baik.
Amin..ya Rabbal A'lamin.


No comments:

Post a Comment