Monday 13 May 2013

Pintalah pada Allah kekuatan buat dirimu.

Assalamualaikum wbt..

Alhamdulillah..masih diberi peluang untuk bernafas di muka bumi Allah swt.
Semalam, seorang sahabat memberitahu saya bahawa dia sering berasa lemah, tidak bersemangat dan kadang-kala pula berasa malas. Oleh itu, saya ingin kongsikan sebuah doa. Mungkin biasa kita baca dan dengari tapi tidak faham akan maknanya. Doanya adalah seperti berikut:

Bismillahirrahmanirrahim..,

"Allahumma inni a'uzubika minal hammi wal hazan,
wa a'uzubika minal 'ajzi wal kasal,
wa a'uzubika minal jubni wal bukhli,
wa a'uzubika min ghalabatid daini wa qahrir rijaal."

Maksudnya:
"Ya Allah, aku berlindung kepadaMu dari rasa sedih dan gelisah,
aku berlindung kepadaMu dari rasa lemah dan malas,
aku berlindung kepadaMu dari sikap pengecut dan bakhil,
serta aku berlindung kepadaMu dari cengkaman hutang dan penindasan orang.."

Amin Ya Rabbal 'Alamin..



Lalui harimu dengan ketaqwaan dan sabar..bersama kita perbaiki diri semata-mata kerana Allah swt.

No comments:

Post a Comment