Saturday 7 July 2012

SPECIAL :)

Peristiwa di KTM Shah Alam, lama dah saja nak kongsi..
Dalam perjalanan ke suatu tempat di KL.
Aku tiba di KTM hampir2 waktu maghrib, kebetulan berpuasa haritu.
Berbuka dgn air soya n pisang goreng yg di beli kat gerai berhampiran stesen.
Lepas beli tiket, duk decide nak solat dlm perjalanan or solat siap2 baru gerak.
Mengejar masa, aku pun decide p solat dlu kat surau dlm stesen KTM tu.
Terjumpa sorang macik tgh tunggu turn masuk surau, surau kongsi dgn lelaki..huhu
Then, aku pun berbasa-basi *biasa org pompang mmg gini* macik tnya "sekolah mana dik", erk..aku jawab "ar tak macik, sy skang blajar kat uitm", "ouh, macik ingat budak sekolah agama mana tadi", ke3 "umo brape?", "umo 23", Macik pelik sebab jarang jupa budak UiTM pakai tudung labuh. huhu Aku kata "mmg selalu dgr mcm tu, tp skrang dah ramai".."kami yg pkai tudung labuh ni tak ramai macik, KAMI SPECIAL" ke3 "Baguslah.." Macik senyum ja :) hati senang~ Alhamdulillah, dah ramai orang boleh menerima golongan yg bertudung labuh, bjubah etc.. oh yer, macik ni dulu student UiTM jugak, ambik masscom tuh.. ke3
 

No comments:

Post a Comment